Verschil tussen Stage 1 en stage 1+ chiptuning

title_image

Bij Vagtechniek bieden we verschillende niveaus van chiptuning aan om het maximale uit uw auto te halen. Stage 1 en Stage 1+ chiptuning zijn populaire keuzes onder onze klanten, maar wat zijn precies de verschillen tussen deze twee opties? Hieronder leggen we het voor u uit.

Persoonlijk advies

Wilt u meer informatie? Vul dan dit formulier in of bel ons:

040-7508417








    Wat is Stage 1 Chiptuning?

    Stage 1 chiptuning is de basisvorm van chiptuning waarbij de motorsoftware van uw auto wordt geoptimaliseerd zonder de noodzaak voor extra hardware-aanpassingen. Deze vorm van tuning is ontworpen om veilig het motorvermogen en de trekkracht te verhogen binnen de fabrieksspecificaties. Bij Vagtechniek gaat dit proces als volgt:

    1. Diagnose en Controle: Voorafgaand aan de tuning wordt een grondige controle uitgevoerd om de technische staat van de auto te beoordelen.
    2. Uitlezen van de Standaard Software: De originele motorsoftware wordt uitgelezen en opgeslagen. Dit dient als basis voor de aangepaste software.
    3. Schrijven van de Getunede Software: De aangepaste software wordt in de motorcomputer geladen via de diagnosestekker, zonder fysieke ingrepen.
    4. Testrit: Na het laden van de nieuwe software wordt een testrit gemaakt om te verzekeren dat alles correct functioneert.
      Een belangrijk voordeel van Stage 1 is dat het geschikt is voor vrijwel elke auto, ongeacht de leeftijd of kilometerstand, zolang deze technisch in orde is.

    Wat is Stage 1+ Chiptuning?

    Stage 1+ chiptuning gaat een stap verder dan Stage 1 en biedt een nog verfijndere afstemming van de motorsoftware, specifiek aangepast aan uw voertuig. Dit wordt mogelijk gemaakt door gebruik van een Superflow vermogenstestbank. Het proces voor Stage 1+ omvat:

    1. Diagnose en Controle: Net als bij Stage 1 wordt eerst de technische staat van de auto beoordeeld.
    2. Uitlezen van de Standaard Software: Ook hier wordt de originele software uitgelezen en opgeslagen.
    3. Vermogensmeting in Standaardtoestand: De auto wordt gemeten in zijn standaardtoestand om een baseline te hebben voor vergelijking.
    4. Schrijven en Afstellen van de Getunede Software: De aangepaste software wordt ingeladen en vervolgens fijngesteld op de rollenbank, waarbij het koppel en vermogen optimaal worden afgesteld binnen veilige limieten.
    5. Testrit: Na de fijnafstelling wordt een testrit gemaakt om te controleren of alles correct werkt​.

    Voordelen van Stage 1+ ten opzichte van Stage 1

    • Nauwkeurige Afstelling: Door de fijnafstelling op de rollenbank kan een meer precieze optimalisatie van het motorvermogen en koppel worden bereikt.
    • Vermogensmeting: Bij Stage 1+ ontvangt u een gedetailleerde vermogensuitdraai voor en na de tuning, wat bij Stage 1 niet standaard inbegrepen is.
    • Hogere Prestatie: Dankzij de nauwkeurige afstelling kunnen hogere vermogens- en koppelwaarden worden gerealiseerd dan bij Stage 1, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of betrouwbaarheid van de motor

    Neem vandaag nog contact op

    Bent u klaar om de prestaties, efficiëntie en rijervaring van uw dieselvoertuig te verbeteren? Bezoek onze website op Vagtechniek.nl en ontdek meer over onze stage 1 en stage 1+ chiptuning diensten. Neem contact op met ons deskundige team voor een persoonlijk advies en laat ons u helpen om het ware potentieel van uw auto te ontgrendelen.