Alle soorten Tuning

title_image

Om u nog beter van dienst te kunnen zijn, hebben we de mogelijke performance upgrades ingedeeld in verschillende stages. Niet alle stages zijn voor iedere auto beschikbaar.

Hieronder volgt een kleine beschrijving van wat de stages in het algemeen inhouden.

Persoonlijk advies

Wilt u meer informatie? Vul dan dit formulier in of bel ons:

040-7508417








    STAGE 1: HERPROGRAMMATIE

    Stage 1 bestaat uit een individuele herprogrammatie van de motormanagementsoftware van het voertuig. Hierbij worden de motorparameters (zoals ontsteking, inspuiting, laaddruk, koppelbegrenzing, etc.) op maat afgesteld. Alle waarden van de motorparameters blijven binnen de tolerantie, en alle veiligheidsfuncties in de software blijven actief. Deze stage 1 is 100% betrouwbaar, dynobank ontwikkeld, gecontroleerd en uitvoerig getest op de weg met identieke auto’s. Kortom, meer rijplezier zonder zorgen!

    STAGE 1+: VERFIJNING VAN HERPROGRAMMATIE

    Stage 1+ biedt een extra verfijning van de stage 1 herprogrammatie. Naast de standaard aanpassingen worden er bij stage 1+ ook optimalisaties uitgevoerd die verder gaan binnen de veilige marges van de fabrieksinstellingen. Dit resulteert in een nog betere rijervaring en extra prestaties zonder concessies te doen aan de betrouwbaarheid. Perfect voor degenen die net iets meer uit hun auto willen halen zonder ingrijpende wijzigingen.

    STAGE 2: HERPROGRAMMATIE EN OPTIMALISATIE INLAAT EN UITLAAT

    Voor wie verder wil gaan dan een stage 1 tuning, is er stage 2 tuning beschikbaar. Dit houdt in dat verschillende onderdelen rondom de motor geoptimaliseerd worden om het rendement van de motor te verhogen. De inlaat- en uitlaatsystemen worden vaak aangepast; standaard luchtinlaatsystemen zijn vaak restrictief vanwege hun anti-resonantieconstructie die het aanzuiggeluid dempt. Door de montage van een sportluchtfilter of een aangepast luchtinlaatsysteem kan er meer lucht naar de motor stromen, wat extra vermogenswinst oplevert. Omdat we bij stage 2 soms buiten de veiligheidsnormen van de fabrikant vallen, moeten soms ook onderdelen zoals de koppeling versterkt worden.

    STAGE 3: NIEUWE MOTORONDERDELEN

    Bij stage 3 tuning vervangen we interne of vitale onderdelen van de motor of turbolader. Dit kan variëren van het veranderen van de brandstofpomp, het vergroten van de cilinderinhoud, het plaatsen van sportnokkenassen tot de montage van een grotere turbolader. Bij een stage 3 tuning zijn er vaak risico’s verbonden aan betrouwbaarheid en levensduur, maar niet altijd. Fabrikanten maken vaak één basismotorblok en door gebruik van een grotere turbo en injectoren kunnen ze meerdere vermogensversies maken. In sommige gevallen kun je met originele onderdelen van een zwaardere motorversie een motor opvoeren zonder dat dit gevolgen heeft voor de betrouwbaarheid.