FAQtitle_image
Veel gestelde vragentitle_image

Op deze pagina vindt u de FAQ, antwoorden op veel gestelde vragen. Heeft u overige vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier of per telefoon.

Persoonlijk advies

Wilt u meer informatie vul dan aub dit formulier in of bel ons:








    Met chiptuning kan het koppel en vermogen van de motor verhoogd worden. Dit gebeurt puur softwarematig en binnen de veilige grenzen van de motor.

    Heeft u verder vragen, bekijk dan onze uitgebreide chiptuning pagina

    Volkswagen, Audi, Seat en Skoda
    Een stage1 chiptuning duurt voor de meeste auto’s 1 a 2 uur. 

    Een stage1+ en stage2 chiptuning duurt gemiddeld 3 a 4 uur.

    Aanpassingen van de DSG / S-tronic tuning valt binnen de tijdsopgave van de motortuning.

    BMW, Mercedes en Mini
    Tuningen van deze merken dienen altijd minimaal één dag neergezet en achtergelaten te worden.

    Sommige auto’s duren langer, dit kan te maken hebben met de leeftijd van de auto, of de gebruikte techniek qua motormanagement. Wij zullen dit bij het maken van de afspraak aangeven.

    Heeft u verder vragen, bekijk dan onze uitgebreide chiptuning pagina.

    Op praktisch iedere moderne auto kan een chiptuning toegepast worden. Het beste resulaat wordt breikt met een motor voorzien van drukvulling, dus een turbo of compressor.

    Hier zit geen verschil tussen. OBD tuning verwijst naar de manier van uitlezen en inladen van de motorsoftware, maar zegt niks over de kwaliteit van de chiptuning.

    Nee, chiptuning heeft geen invloed op de levensduur van de motor. Wij ontwikkelen de software zo dat alles binnen de normen van de fabriek blijft.

    Een dealer of garage kan een chiptuning opmerken, maar moet hier wel moeite voor doen. De software kan altijd door ons tijdelijk origineel gemaakt worden.

    Met een stage1 chiptuning kunt u met iedere brandstof blijven rijden zonder nadelige gevolgen. Wel is het technisch beter voor de motor om goede brandstof te tanken, dit geldt voor ongetunede en getunede auto’s.

    Met een chiptuning is het mogelijk om wat zuiniger te rijden, reken op maximaal een paar procent. Hier moet wel de rijstijl naar zijn, wanneer u vaak het extra vermogen aan spreekt dan wordt dit weer teniet gedaan.

    Dit is niet nodig. Het gewicht van de auto blijft gelijk, dus u kan net zo hard remmen met de auto.

    Ja, bij een update van het motormanagement wordt de chiptuning overschreven. Dit is geen probleem, wij kunnen de chiptuning hierna voor u terugplaatsen.

    Als uw auto over een DSG of S-tronic versnellingsbak beschikt kan het raadzaam zijn om ook een DSG-tuning te laten doen. Ieder type versnellingsbak kan een bepaald maximum koppel aan, zie voor een overzicht deze pagina.

    Op deze pagina kunt u op basis van het kenteken van de auto de mogelijkheden en prijzen opzoeken.

    Ja, u kan de software op ieder moment door ons origineel laten maken, bijvoorbeeld bij verkoop of inleveren van de (lease)auto.

    Chiptuning heeft geen gevolgen voor de wegenbelasting, omdat deze berekend wordt over het gewicht van de auto.

    In feite doet de fabriek dat ook. Er zijn veel motoren welke met verschillende vermogenswaardes in de markt worden gezet. Daarnaast zijn motoronderdelen een massaproduct welke ook in zwaardere varianten gebruikt worden.
    Ook is het zo dat een fabriek extra marges qua vermogen hanteert omdat ze rekening dient te houden met slechte omstandigheden elders in de wereld qua brandstofkwaliteit en onderhoud.

    U kan in een gechiptunede auto gewoon instappen en wegrijden net als iedere andere auto. Hier is geen `gebruikshandleiding` voor nodig.
    Wel adviseren wij om de auto netjes warm te rijden, goede kwaliteit brandstof te tanken, en de auto netjes te laten onderhouden volgens fabrieksopgave met originele onderdelen. Dit geldt uiteraard ook voor auto’s die niet getuned zijn.

    Bij stage1+ chiptuning wordt de auto gemeten voor en na de chiptuning op de vermogensbank, u krijgt dus ook een vermogensrapport mee. Bij een stage1 chiptuning wordt de chiptuning getest via data-analyse op de weg.
    Het is niet zo dat een stage1+ chiptuning een betere kwaliteit software is dan een stage1, immers alle stage1 chiptuning zijn in het verleden op de rollenbank ontwikkeld.

    Alle tuningen die wij uitvoeren zijn chiptuningen op maat. Wij maken de software op basis van de originele uitgelezen software van uw auto. Bij een stage1 tuning stellen we de auto af op de weg, bij een stage1+ chiptuning of hoger gebruiken we de rollenbank.

    Bij dieselmotoren wordt bij een stage2 chiptuning de auto afgesteld zonder roetfilter en/of adblue katalysator.
    Bij benzinemotoren wordt de originele katalysator vervangen door een lege downpipe of downpipe met racekat, vaak ook in combinatie met een ander luchtfilter.