Cupra Ateca chiptuning

title_image
Auto configuratie wijzigen
Cupra Ateca 2.0 TSI 4DRIVE
  • Ateca
  • Ateca
  • Ateca
VermogenKoppelPrijs
Standaard300pk400Nm
Stage 1350pk460NmVraag nu jouw netto prijs op!
Stage 1+365pk470NmVraag nu jouw netto prijs op!
Stage 2390pk500NmVraag nu jouw netto prijs op!
Stage 3475pk570NmVraag nu jouw netto prijs op!
Vraag een offerte aan!

Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.

Chiptuning – contact aanvraag

Minimale waardes
De waardes die wij opgeven zijn minimale waardes, deze worden dus altijd behaald. In de praktijk zal het nieuwe vermogen en koppel meestal wat hoger zijn. Er zijn veel bedrijven die met maximale waardes adverteren, maar ze in de praktijk vaak niet halen. Wij hebben bewust deze keuze gemaakt, omdat elke auto anders is en iets anders kan presteren, zo wordt teleurstelling voorkomen.

Brandstofbesparing
Door middel van chiptuning wordt de motor over algemeen zo’n 5 tot wel 10 procent zuiniger. Het is wel van belang dat dezelfde rijstijl, als voor de chiptuning, toegepast wordt. Vaak is het zo dat wanneer de motor extra vermogen kan leveren, het aanlokkelijk is dit ook te gebruiken. Hierbij is het van belang te weten dat, wanneer een motor meer vermogen levert, er ook meer brandstof ingespoten wordt. Wanneer het extra vermogen dus gebruikt wordt, kost het juist meer brandstof in plaats van minder. Past u wel dezelfde rijstijl toe als voor de chiptuning, dan kan er met chiptuning zuiniger gereden worden.


Stage 1Betrouwbare verhoging van trekkracht en vermogen
Werkwijze Chiptuning Stage 1

De stage1 chiptuning is een op de rollenbank ontwikkelde veilige chiptuning welke het motorvermogen verhoogd naar de opgegeven waardes. Deze vorm van tuning is extra voorzichtig waardoor deze geschikt is voor elke auto mits deze technisch in orde is. Een wat oudere auto of hogere kilometerstand is geen probleem.

Lees verder over stage 1 chiptuning


Stage 1+Beste prestatie door afstelling op de rollenbank

Werkwijze Chiptuning Stage 1+

Bij een stage1+ chiptuning wordt uw auto afgesteld op onze Superflow vermogenstestbank. Dit heeft enkele voordelen. Ten eerste krijgt u een vermogensuitdraai mee met daarop het koppel en vermogen voor en na de chiptuning. Op de vermogensbank is het mogelijk het koppelverloop zo goed mogelijk af te stellen, uiteraard wel binnen de technische mogelijkheden. Door deze maatafstelling is het mogelijk hogere waardes te realiseren dan de stage1 software waarbij we uiteraard binnen de veilige limieten blijven. Bij benzine auto’s dient er voor de stage1+ chiptuning gebruik gemaakt te worden van RON 98 brandstof om de opgegeven waardes te halen.

Lees verder over stage 1+ chiptuning


Stage 2

Werkwijze Chiptuning Stage 2

Deze setup bestaat uit een aangepaste downpipe (racekat of decat) en een upgrade luchtfilter. De genoemde prijs is alleen de software. De prijzen van de upgrade onderdelen staan hieronder weergegeven.


Stage 3
Werkwijze Chiptuning Stage 3Deze setup bestaat uit een:
– Hybride TTE turbo
– Upgrade downpipe (racekat of decat)
– Grotere turbo intake elbow, luchtintake/luchtfilter modificatie en upgrade luchtfilter
– 4bar laaddruksensoren
– Stage 3 Motor en Stage 3 DSG software

Deze set is na wens uit te breiden met diverse andere door ons geselecteerde upgrade onderdelen die een meerprijs hebben. Zo zal het uiteindelijke vermogen ook toenemen.

Let op! Bij een handgeschakelde auto dient een upgrade koppeling geplaatst te worden.

DSG & S-tronicTuning van DSG en S-tronic versnellingsbakken
Werkwijze Chiptuning DSG & S-tronic

Wanneer de auto over een DSG/S-tronic versnellingsbak beschikt, wordt omwille van betrouwbaarheid het maximaal toelaatbare motorkoppel begrensd. Indien de auto na chiptuning meer motorkoppel levert dan de versnellingsbak zonder aanpassing veilig kan verwerken, wordt er aangeraden om minimaal voor een stage1 DSG/S-tronic softwareaanpassing te kiezen. Hierdoor kan de DSG/S-tronic betrouwbaar meer motorkoppel verwerken. 

Prijzen

Stage 1 DSG tuning Stage 2 DSG tuning
Prijs i.c.m met chiptuning € 49,- incl. BTW € 199,- incl. BTW
Prijs losstaand € 399,- incl. BTW
Per versnellingsbaktype zijn er verschillende mogelijkheden, ook per bouwjaar en uitvoering van de auto kunnen de mogelijkheden verschillen. Zie voor informatie en mogelijkheden over de DSG/S-tronic softwareaanpassingen deze pagina. Wanneer u twijfelt over welk type versnellingsbak er geplaatst is adviseren wij u graag, stuur hiervoor ons aub een e-mail met minimaal het chassisnummer van de auto en uw aanvraag. Lees hier verder over versnellingsbak tuning

HardwareWil jij meer vermogen en geluid? Kijk eens bij deze hardwarematige aanpassingen!

 Racingline R600 Intake

De Racingline R600 airbox is een sterk verbeterde versie van de standaard geplaatste airbox. Het plaatsen van de Racingline R600 airbox brengt een aanzienlijke verbetering in de aanzuiging van koude lucht. Door ook nog eens het papieren inzetfilter te vervangen door een verbeterde hi-flow en herbruikbaar filter is dit de best mogelijke combinatie qua aanzuiging voor dit type auto.

 

 

€ 579,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600INTG7R

 

 

Milltek decat downpipe

De Milltek decat downpipe is een enorme verbetering ten opzichte van de originele downpipe. Deze downpipe van 3 inch zorgt voor een betere response van de turbo en heeft een betere flow. Deze downpipe past op de standaard uitlaat, maar is niet voorzien van een katalysator waardoor deze niet geschikt is voor de APK. De genoemde prijs is alleen geldig voor auto's zonder af-fabriek roetfilter.

 

 

Prijs op aanvraag
Artikelnummer: MTDCG7R

 

 

Milltek sportcat downpipe

De Milltek decat downpipe is een enorme verbetering ten opzichte van de originele downpipe. Deze downpipe van 3 inch zorgt voor een betere response van de turbo en heeft een betere flow. Deze downpipe past op de standaard uitlaat, en is voorzien van een katalysator waardoor deze geschikt is voor de APK. De genoemde prijs is alleen geldig voor auto's zonder af-fabriek roetfilter.

 

 

Prijs op aanvraag
Artikelnummer: MTRCG7R

Werkwijze Chiptuning Hardware

Met deze hardware upgrades maak je je chiptuning net even dat beetje meer compleet. Om deze te bestellen zodat deze klaar ligt ten tijde van de afspraak voor de chiptuning, geef dit aub aan tijdens het maken van de afspraak. Alle prijzen zijn incl BTW en incl montage.

Cupra Ateca 2.0 TSI 4DRIVE laten chiptunen

De Cupra Ateca is een veel voorkomende auto in Nederland en hier wordt vaak een chiptunen op uitgevoerd. Vagtechniek is specialist in chiptuning voor de Cupra Ateca 2.0 TSI 4DRIVE. Lees meer>

Door de software te optimaliseren in het motormanagement is het mogelijk om uw Cupra Ateca 2.0 TSI 4DRIVE meer vermogen te geven. Na chiptuning heeft uw motor ongeveer 25% meer koppel- en motorvermogen. Bij een gelijkblijvende rijstijl kan de motor ook een paar procenten zuiniger worden. Op deze pagina staan de exacte mogelijkheden, waardes en prijzen van de chiptuning.

Chiptuning bij Vagtechniek in Nuenen

Wij bieden chiptuning aan voor de Cupra Ateca met een 2.0 TSI 4DRIVE motor. Op deze pagina staan de verschillende stages waarnaar de auto getuned kan worden.

Wilt u uw Cupra Ateca laten chippen door een professional? Neem direct contact op met Vagtechniek en plan een afspraak in. Wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van chiptuning bij diverse Cupra modellen en dit maakt ons tot een geschikt bedrijf waar u ook uw auto kunt laten chippen.

Meer informatie?

Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.

Chiptuning – contact aanvraag