TUNING VAN ZF VERSNELLINGSBAKKENtitle_image
Wat is een Tiptronic?title_image

De Tiptronic (ZF) versnelingsbak een volautomatische versnellingsbak met een koppelomvormer. Mede door interne slip welke in de koppelomvormer plaatsvindt verlopen alle schakelmomenten met minimale trekkrachtonderbreking.

Persoonlijk advies

Wilt u meer informatie vul dan aub dit formulier in of bel ons:








    Het aanpassen van de versnellingsbaksoftware kan verschillende redenen hebben:

    • Verwijderen koppelbegrenzing. Dit kan nodig zijn in combinatie met chiptuning zodat de versnellingbak het extra koppel kan verwerken.

    • Rijgedrag verbeteren. Heeft u klachten over het schakelgedrag, dan kunnen we de momenten waarop de bak schakelt aanpassen, dit geldt zowel voor het op- als terugschakelen. Tevens kunnen de schakelsnelheden worden geoptimaliseerd.

    • Een bekend probleem is het veel te vroeg overschakelen naar een (te) hoge versnelling, hierdoor reageert de auto traag op het gas. Tevens veroorzaakt dit vervelende trillingen doordat er te laag in toeren wordt gereden. Met onze geoptimaliseerde schakeltoerentallen van het stage 2 programma is dit verleden tijd.
    Waarom
    Tiptronic tuning?
    title_image

    Mogelijkheden

    Wij passen de volgende types DSG versnellingsbakken aan. De mogelijkheden zijn per type versnellingsbak. Neem contact met ons op voor specifieke mogelijkheden voor uw auto.

    • ZF8HP BMW
    • ZF8 AL551 Audi
    • ZF8 AL552 Audi

    Per type bak zijn de onderstaande mogelijkheden van toepassing.

     

    ZF tuning Stage 1

    Geschikt voor alle Tiptronic versnellingsbakken. Dit type tuning wordt toegepast in combinatie met chiptuning waarbij het koppel hoger wordt dan het maximum toelaatbare van de standaard versnellingsbak software en bestaat uit:

    Verhogen koppelbegrenzing

    Hieronder staat het maximale motorkoppel vermeld hetgeen de DSG versnellingsbak betrouwbaar kan verwerken, standaard resp. na aanpassing:

    ZF8HP45 BMW (4 cilinder)
    380/440Nm* na aanpassing –> 600Nm

    ZF8HP70 BMW (6 cilinder)
    700Nm na aanpassing –> 1000Nm

    AL551 Audi (RS6 4G /A6 4G 3.0 Bi-TDI)
    760Nm na aanpassing –> 1000Nm

    AL552 Audi A4 B9/ Audi A6 4A
    760Nm na aanpassing –> 1000Nm

    *Per versnelling kan het maximale koppel begrensd zijn op 380 of 440Nm. Met een stage1 ZF tuning wordt die gelijkgetrokken zodat alle versnellingen evenveel koppel kunnen verwerken.

    ZF tuning Stage 2

    Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types (ZF) automaat.
    Deze software-aanpassing bestaat uit:

    • Verhogen koppelbegrenzing
    • Optimaliseren schakeltoerentallen
    • Aanpassen maximaal schakeltoerental
    • Optimaliseren schakelsnelheid

     

    Kosten
    ZF tuning Stage 1 ZF tuning Stage 2
    Prijs i.c.m met chiptuning € 199,- incl. BTW € 299,- incl. BTW
    Prijs losstaand € 349,- incl. BTW € 499,- incl. BTW

    Audi A4 2.0 TFSI

    Original: 190pk & 320Nm
    Vagtechniek Stage 1+ Chiptuning: 265pk & 462Nm

    Modifications:
    • Vagtechniek Stage 1+ Engine Software
    • Vagtechniek Stage 2 S-tronic Software
    • RON98 fuel
    Tuning dsg

    Beoordeling klant

    arrow leftarrow right
    Behaalde resultatentitle_image
    arrow leftarrow right