DECEMBER TUNING DeAL

title_image

2300+ reviews

De Grootste VAG-Tuner

Binnen de veiligheidsmarges

DECEMBER TUNING DEAL

Profiteer in december 2025 van een exclusieve DECEMBER TUNING ACTIE bij Vagtechniek.

Bij iedere chiptuning ontvang je gratis een DSG / S-TRONIC Stage 1-tuning plus één van de volgende software-aanpassingen naar keuze:

  • Start/Stop uitschakelen

  • ACT (cilinderuitschakeling) uitschakelen

  • Katalysator-opwarming uitschakelen

Je bespaart hiermee een bedrag van €228,- ten opzichte van de normale prijs.

Wil je nog meer uit je auto halen? DSG Stage 2 is tijdens deze actie verkrijgbaar voor slechts €149,- (in plaats van €199,-).

Deze actie is uitsluitend geldig voor afspraken gemaakt tot 16 december 2025.

TUNING DEAL December

Bekijk de software-aanpassingen

Met deze functie blijft de motor continu draaien, ook wanneer je stil staat, bijvoorbeeld voor een stoplicht of in de file.
De automatische start/stopfunctie wordt hiermee uitgeschakeld. Dit zorgt voor een constantere werking van de motor, comfort en houdt uw startmotor langer in leven.

Met deze functie blijft de motor continu op alle cilinders draaien. De ACT-functie schakelt normaal één of meerdere cilinders uit bij lage belasting dit resulteert onder andere in een vervelende trilling in de motor. Door ACT uit te schakelen voorkom je deze vibraties en loopt de motor soepeler. Weet je niet zeker of jouw voertuig ACT heeft? Neem gerust contact met ons op.

Bij een koude start verhoogt de motor tijdelijk het toerental om de katalysator sneller op te warmen. Dit zorgt voor minder uitstoot, maar kan leiden tot een onrustig of schommelend toerental in de eerste minuten na een koude start. Door de katalysator-opwarming uit te schakelen, loopt de motor rustiger en blijft het toerental stabieler.

Wat is het verschil tussen DSG stage 1 en stage 2?

DSG/S-tronic Stage 1:
Hierbij wordt de koppelbegrenzer aangepast zodat de versnellingsbak kan rekenen met het juiste vermogen dat de motor levert. Wordt dit niet aangepast, dan blijft de versnellingsbak rekenen met het standaard motorvermogen, wat niet correct is. De schakelmomenten blijven hierbij standaard; het doel is vooral om de motor en versnellingsbak goed samen te laten werken, zodat het volledige motorvermogen benut kan worden.

DSG/S-tronic Stage 2:
Naast de koppelbegrenzer worden nu ook de schakelmomenten en de schakelsnelheid geoptimaliseerd. Hierdoor schakelt de versnellingsbak soepeler en sneller, wat niet alleen zorgt voor betere prestaties, maar ook voor een meer dynamische en verfijnde rijervaring.
De DSG/S-tronic Stage 2-software staat bovendien bekend om het feit dat de koppeling minder wordt belast en de levensduur van de koppeling dus wordt verlengd.

Kan het ook op een Audi S-Tronic?

De DSG-versnellingsbak en de Audi S-tronic zijn in feite technisch identiek; het verschil zit voornamelijk in de benaming die door de verschillende merken wordt gebruikt. Volkswagen en andere VAG-merken spreken van DSG, terwijl Audi dezelfde versnellingsbak S-tronic noemt. Hierdoor gelden de aanpassingen die worden gedaan bij DSG Stage 1 en Stage 2 ook één-op-één voor de Audi S-tronic.

Nu met unieke tuningsmap

Om onze klanten nog meer beleving te bieden, hebben we het Tuningsdossier ontwikkeld. In dit dossier vind je alle informatie die je nodig hebt over je getunede auto, overzichtelijk en duidelijk gepresenteerd. Het dossier is bovendien handig op te bergen in het dashboardkastje, zodat je het altijd bij de hand hebt.

Veelgestelde vragen over Chiptuning

Bij Stage 1 wordt de auto op de weg afgesteld, iets wat goed werkt maar waarbij er voor de klant geen zicht word geboden in de pk winst. Bij Stage 1+ gebeurt het afstellen op de rollenbank, wat zorgt voor nog gedetailleerde software, inzicht en meer motorvermogen.

Chiptuning is niet schadelijk voor zowel de motor als de versnellingsbak, omdat wij altijd binnen de veiligheidsmarges blijven die door de fabrikant zijn opgegeven. Wel zien we vaak dat bestuurders na een tuning sportiever of ruwer gaan rijden. Dit kan op de langere termijn meer slijtage opleveren aan de koppeling, de remmen en de banden.

Elke auto is uniek, daarom hanteren wij geen vaste prijs voor chiptuning. Vul het onderstaande formulier in voor een gerichte prijsopgave.

Prijsopgave/Vragen