Vagtechniek

Nieuwe chiptuning stages (1,1+, 2) voor de 1.4 TSI GTE/e-tron hybrid beschikbaar.

 

Vanaf heden zijn verschillende stages beschikbaar voor de Audi A3 e-tron en de Golf GTE. Na een uitvoerige periode van testen zijn er softwarematig verschillende stages ontwikkelt.  Voor alle stages en auto’s geldt dat de maximale snelheid in de volledig elektrische rijmodus (E-drive) verhoogd is van 135km/h naar 150km/h en de maximale snelheid in overige standen (Vmax) onbegrensd. Extra's per model:

 

GTE:

  • Na de softwareaanpassing zal in de GTE rijmodus de verbrandingsmotor altijd actief blijven. Dit in verband met de koeling van de turbocompressor

e-tron:

  • Na de softwareaanpassing zal in de sportstand van de versnellingsbak de verbrandingsmotor altijd actief blijven. Dit in verband met de koeling van de turbocompressor.

De stage1/1+ afstelling wordt minimaal een 430/450Nm behaald en een 255/265pk behaald. Bij de krachtigere stage2 afstelling voor de motor zijn de minimale waardes van 480Nm en 280pk gegarandeerd. Bij een stage2 afstelling wordt de samenwerking tussen de elektromotor en de verbrandingsmotor, softwarematig nog verder geoptimaliseerd. Dit is de meest intensieve vorm van chiptuning voor deze motor. Zie voor alle mogelijkheden:

 

GTE:

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/volkswagen/golf/7/1.4+tsi+gte+204pk/

 

e-tron:

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/audi/a3/8v/1.4+tfsi+e-tron+204pk/

 

Automatische versnellingsbak DQ400

De DQ400e versnellingsbak die in deze auto’s geplaatst zijn geldt dat deze minimaal een stage1 softwareaanpassing nodig hebben. Tevens is er uniek voor deze versnellingsbakken een stage2 afstelling ontwikkelt. Standaard zijn deze versnellingsbakken voorzien van een softwarematige afstelling welke ervoor zorgt dat, met rustig rijden, de verbrandingsmotor met een vrij hoog toerental aanslaat. Dit veroorzaakt een onprettig geluid en wanneer de motor aanslaat schakelt de versnellingsbak meteen over naar de volgende versnelling. Met onze stage2 afstelling wordt er gestart in een lagere versnelling en daardoor ook een lager toerental. Hierdoor slaat de motor veel rustiger in. Tevens worden de schakelmomenten verlaagd waardoor er meer op het riante koppel gereden wordt in plaats van de hoge toeren die deze auto normaal maakt. Dit geldt voor de D-stand en de S-Stand (B indien het een GTE betreft).

 

Meerprijs stage1 DQ400e 199,-

Meerprijs stage2 DQ400e 299,-

 

Zie voor de overige toevoegingen van een dsg stage2:

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/dsg-tuning

Voorbeeld stage1+ tuning:

Voorbeeld stage2 tuning:

 

 

 Neem contact op